Op weg naar Florida en de eerste dagen! - Reisverslag uit Tallahassee, Verenigde Staten van Ella Bentum - WaarBenJij.nu Op weg naar Florida en de eerste dagen! - Reisverslag uit Tallahassee, Verenigde Staten van Ella Bentum - WaarBenJij.nu

Op weg naar Florida en de eerste dagen!

Door: ellavanbentum

Blijf op de hoogte en volg Ella

26 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Tallahassee

Hallo allemaal!

Een beetje laat, maar ik heb een waarbenjij.nu! Nu kunnen jullie én hier én op facebook lezen wat ik aan het doen ben!:D
De meeste weten het al, maar ik ben van september tot december in Tallahassee, Florida, om een minor te volgen! Maar nu wat ik tot nu toe heb meegemaakt: (eigenlijk zijn het vooral allemaal problemen, dus hoop echt dat mn volgende verhalen wat vrolijker zijn:P)

Dag 1: 22 augustus 2011

Na een aantal maanden voorbereiding was het dan zover. De Eurekaweek was voorbij. Het was ontzettend snel gegaan en we hadden een geweldig resultaat! Maar het einde van de Eurekaweek betekende voor mij ook: Vertrek!

Dag 1 begon al vroeg. We (Pa, ma, lisa, Rianne en Kees) stonden om 03:30 op en gingen om 04:00 richting Schiphol rijden. Het was nog even huilen voor de douane, maar ach dat hoort erbij:P. Had ook niets anders verwacht, maar t lieve cadeautje van Kees maakte me al een stuk blijer:D. Maar toen ging het ook echt beginnen, heel onwerkelijk! Eerste stop (na anderhalf uur al) was in Londen. Vervolgens ging ik met een volgend vliegtuig naar Miami, een vlucht van 9 uur! (gelukkig had ik een boekwerk aan verhaaltjes uit Rotterdam te lezen. Bedankt allemaal en vooral meiden van Lilith, superlief!!).

Tot Miami ging alles heel soepel. Maar op Miami airport begonnen de problemen.. Ik had 3.5 uur overstaptijd voor mn volgende vlucht vertrok, wat best krap is. Bij de douane was het ontzettend druk vanwege slecht weer (orkaan Irene was op komst!), waardoor ik ruim een uur in een soort van stilstaande rij heb gestaan. Toen ik eindelijk door de douane heen was (moesten mn visum en al mn papieren controleren) moest ik mn bagage halen, maar door de chaos stonden random overal koffers. Na 3 keer naar de verkeerde band gestuurd te zijn, vond ik eindelijk mn koffer! Op naar mn gate en ik was nog op tijd ook! Heerlijk alles achter de rug, alleen nog even 2 uur naar Tallahassee vliegen (was ondertussen al 20 uur onderweg). En toen… was mijn vlucht gecanceld!!!!! Damn! En waarom? Omdat er te weinig crew was! Idioten! Plan die vlucht dan niet! Gelukkig konden de mensen daar niet tegen huilende meisjes en deden ze hun best om ons om te boeken:P. Na 3x ‘ooh I found something! Oh no, it’s full..’ vonden ze eindelijk een vlucht waar ze me op konden zetten, helaas gingen er pas de volgende dag weer vliegtuigen richting Tallahassee.. (en moest ook nog eens omvliegen via Atlanta)

Gelukkig betaalden ze voor ons hotel, diner en ontbijt. Ondertussen was ik in het gezelschap van Martine (meisje van de Kaaiman eilanden die ook naar de FSU ging) en Anne (Duits meisje). Samen gingen we met een pendelbusje naar het hotel en hebben we samen wat gegeten. Heel fijn om samen met wat meiden te zijn op zo’n moment! Had nooit in mn eentje het hotel gevonden enzo:P. Het hotel was ontzettend luxe, heb nog nooit in zo’n groot bed gelegen!!:P Dus dat maakt wat goed. Helaas miste ik hierdoor wel de Orientation day, waarbij ik de volgende dag aanwezig zou moeten zijn. Jammer!!

Dag 2: 23 augustus

Heerlijk geslapen en op naar het vliegtuig om, jaja, 04:00 am. Nieuwe dag, nieuwe kansen!
Maarja, beter werd het niet.. Eerst stond ik in 2 rijen bij vliegtuigmaatschappij Delta. Daar konden ze mn vlucht niet vinden, logisch want uiteindelijk bleek ik mijn eerste vlucht met American Airlines te vliegen (heerlijk, ze hadden me verkeerd ingelicht!). Nou uiteindelijk zat ik in het vliegtuig en net toen we op het punt stonden om op te stijgen, bleek DE MOTOR KAPOT TE ZIJN!!! You’ve got to be kidding me! Nou 2 uur later hadden ze alsnog een vliegtuig gevonden en vlogen we alsnog naar Atlanta, maarja, toen we daar aankwamen, miste ik preces mijn aansluiting naar Tallahassee! Hoeveel ongeluk kun je hebben?!
Maar gelukkig konden ze me op de volgende vlucht zetten en ging het nog goed met mn koffer ook! Een uur later was ik na anderhalve dag (+ 6 uur tijdsverschil:P) eindelijk op plek van bestemming. Ik was ook echt wel klaar met al het overstappen! Ik denk dat ik mezelf voortaan kan rekenen tot professionele vlieger!:P

Tallahassee Airport was ontzettend anders dan ik had verwacht:P Heel erg klein en oudbollig! Vanaf het vliegveld nam ik een taxi naar mn appartement en op deze manier kon ik alvast wat van Tallahassee zien! De stad is echt niet zoals we in Nederland steden kennen. Het is een kleine stad (terwijl het de hoofdstad van Florida is), maar er zijn geen kleine wegen en straatjes zoals bij ons. Je hebt alleen grote wegen en overal restaurants (grills meestal) langs de weg. En Tallahassee is echt zo ontzettend groen! Niet normaal, echt overal zijn bomen, heerlijk!

Mijn appartement is echt heel fijn! Binnenkort komen er foto’s hoor! Ik heb een kamer met een groot tweepersoonsbed, een grote houten kast, een inloopkast én een eigen badkamer! Daarnaast hebben we een gemeenschappelijke woonkamer met eettafel, banken en een luxe keuken! Oh en we hebben airconditioning (heel fijn met deze hitte:P)! Ik woon samen met Michael, een studiegenoot uit Nederland, en Ryan, een Amerikaanse jongen die net aan zijn master begint.

Michael en Ryan namen me al gelijk mee naar de campus zodat ik in kon checken, maar bij het inchecken bleek dat er een kaartje weg was wat ze je geven als je het land binnenkomt. Het heet een I 94 card en je moet hem absoluut hebben als je hier wilt studeren (je kan dan een rekening openen, rijbewijs halen, etc. Niet van toepassing op mij, maar verplicht). Ik denk echt dat ze het kaartje hebben afgenomen op het vliegveld (by accident). Maar echt ontzettend vervelend!! De opties om weer zo’n kaart te krijgen zijn: 330 dollar betalen of het land in en uit gaan.. Gelukkig had mijn vader wat connecties in Amerika die me helpen, maar waarschijnlijk gaan we nu met een cruise naar de Bahama’s volgend weekend om weer zo’n kaartje te krijgen (snelste en makkelijkste manier), wat vervelend!:P

Na het gedoe met het inchecken gingen we een vriendin van Ryan helpen verhuizen. Haar moeder was ons zo dankbaar dat ze geen trappen hoefde te lopen dat ze ons mee uit eten nam! Echt onzettend gezellig! We gingen naar een grillrestaurant waar je zelf uitkoos wat je wilde laten grillen. Je had een bakje waarin je wat vlees, groente en saus ingooide en dan kon je iets van pasta uitkiezen en dan gingen ze dat voor je grillen! Echt grappig. Die vriendin van Ryan en haar moeder waren ook echt ontzettend Amerikaans, lekker van die knauwstemmetjes en continu ‘oh my god’. Echt gezellig! En uiteindelijk mn bed in, want een jet lag was toch wel een beetje aanwezig!

Zo dat waren de eerste 2 dagen! De rest komt vandaag ook nog denk ik, even wat inhalen:P
Laat snel van me horen!

Liefs el

  • 27 Augustus 2011 - 13:46

    Suzan :

    Hey Ella!

    Wat leuk om wat van je te horen! Wat een problemen had je gelijk... Maar wel fijn dat je nu lekker kunt slapen. Heel veel plezier daar!
    Liefs Suusie

  • 27 Augustus 2011 - 17:00

    Tara:

    Elllaa! Wat onwijs leuk om je verhalen zo te kunnen lezen! Jeetje meid wat heb jij een reis moeten afleggen.. stress! Gelukkig is het allemaal goedgekomen! Je huisje klinkt echt super! Ben benieuwd naar je verhalen over de uni enz!
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Tallahassee

Ella

Momenteel woon ik in Tallahasse: 3000 South Adams Street. Ik ga 4 maanden studeren aan de Florida State University! Maar ik ga vooral ook lekker veel van Florida zien!:D

Actief sinds 25 Aug. 2011
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 7011

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2011 - 24 December 2011

Studeren in Tallahassee

Landen bezocht: