Seminole Sensation Week! - Reisverslag uit Tallahassee, Verenigde Staten van Ella Bentum - WaarBenJij.nu Seminole Sensation Week! - Reisverslag uit Tallahassee, Verenigde Staten van Ella Bentum - WaarBenJij.nu

Seminole Sensation Week!

Door: ellavanbentum

Blijf op de hoogte en volg Ella

01 September 2011 | Verenigde Staten, Tallahassee

Hi guys!! Heb het schrijven enorm uitgesteld, sorry! Maar ik ga even een hoop inhalen nu:P. (moest wel even heel hard nadenken wat ik allemaal uitgevreten heb, haha)

Nadat ik het reisdisaster had overleefd begon ik echt aan het wonen in Tallahassee! Op mijn eerste dag (woensdag) was het even rustig wakker worden, even lekker skypen met Kees en vervolgens richting de campus. Helaas woon ik best wel ver weg (jammer), maar gelukkig rijdt huisgenoot Ryan ons overal naar toe! Daarnaast stopt de bus voor ons huis en heb ik ondertussen een fiets (je bent Nederlander of je bent t niet!).
Aangezien ik de oriëntatiedag op dinsdag had gemist, was dit de eerste echte kennismaking met de campus. Man wat is het tof!! De campus is echt gigantisch. Overal dorms (gebouwen waar studenten leven) en gebouwen waarin les gegeven wordt. Alle gebouwen zijn gebouwd met rode bakstenen (weer eens wat anders dan het lelijke beton van Erasmus!), overal bomen (en palmbomen, ja echt Nikki!! Haha), overal bankjes waar mensen zitten te studeren of kletsen, fonteinen, restaurantjes, starbucks, en ga maar door! Het is echt een soort stad! Daarnaast is er een hele grote sportschool waar ik gratis kan sporten en een (gratis) bioscoop! Ook zijn er gigantische sorority-huizen te vinden, dat zijn echt halve villa’s! Die sororities zijn echt grappig. Ze liepen de hele week door de stad om opdrachten te doen, een soort ontgroening. Het zijn echt allemaal van die hele jonge meisjes (echt een beetje tutjes als je het mij vraagt, beetje rv-achtig:P).

Samen met Amy en Yvette, 2 studiegenoten uit Rotterdam, ben ik even de campus gaan bekijken en hebben we alvast wat universiteitskleren aangeschaft, dan kunnen we tenminste echt mengen:P. Hebben alledrie sportshorts en een hemdje gekocht in de kleuren van FSU: donkerrood, goud en wit. Vervolgens ben ik hun appartement op de campus gaan bekijken. Echt heel tof! En ze wonen samen met Michelle, een leuke meid uit Indiana. Daarna zijn we samen met Michael gaan zonnen bij ons zwembad! (jaja, er zit een zwembad bij ons complex:D) Het is hier namelijk echt heel erg warm! Meestal rond de 36 graden!

Woensdag begon ook de Seminole Sensation Week! Dat is een soort introductieweek voor de freshmen. (De Seminoles is het American Football team van de Florida State Univerisity, we hebben een groot stadion!) Elke dag zijn er allemaal activiteiten op de campus en er is altijd wel gratis eten (zoals corndogs, niet echt lekker..:P). Woensdagavond was er een karaokewedstrijd! Echt geweldig die Amerikanen! Ze springen zonder schaamte op het podium en gaan compleet uit hun dak! Maakt niet uit of ze zich voor gek zetten, het publiek was continu aan het juichen, gepaard met wat ‘you go girl!’. Heb me echt kapot gelachen! (bijvoorbeeld toen een meisje de volledige Bohemian rapsody ging zingen, compleet met gebaren erbij:P)

Donderdagochtend begon rustig. Helaas wordt ik elke dag om 07:30 wakker, dus de tijd totdat de rest wakker wordt vul ik met facebooken, skypen en problemen met mijn vakken proberen op te lossen:P. Donderdagmiddag gingen we naar ‘the rez’. Dit is de afkorting voor ‘reservation’, FSU heeft namelijk een eigen reservaat! We hebben daar heerlijk aan het meer gelegen, terwijl er eten uitgedeeld werd en er mensen aan het volleyballen waren. Daarna gingen we wat drinken bij Amy, Yvette en Michelle en gingen we door naar Potbelly’s, een bar in Tallahassee. Wat ontzettend vervelend is, is dat ik hier opeens niet meer mag drinken, I loose! Het is echt alsof je opeens weer 15 bent, bizar (maar goed voor de lijn:P). Leuke avond, maar wat dansen die Amerikanen hoerig zeg (er is continu een soort droogseks overal om je heen).

Op vrijdag ben ik voor het eerst de sportschool, the Leach, gaan bekijken. Heerlijk even squashen met Michael en vervolgens wat fitnessen, heerlijk zo’n grote sportschool! Vervolgens had ik een late oriëntatiedag, om toch de belangrijke dingen nog even mee te krijgen. En daaropvolgend was het International Coffee Hour, waar ik wat leuke internationalen heb leren kennen! Vervolgens gingen ik met Michael, Amy, Yvette, Michelle, Ryan en een aantal vrienden van Ryan richting de cabaretier Kyle Cease (heeft een grote wedstrijd op Comedy Central gewonnen). Hij was echt hilarisch! Ook al werd het op een bepaald moment moeilijk om wakker te blijven. Ik ben ’s avonds echt compleet uitgeteld! (Misschien nog een beetje last van het tijdsverschil).

Zaterdag was heerlijk ontspannen! Samen met Amy en Yvette ging ik richting een poolparty bij een studentenhuis. Het was niet heel druk, maar we hebben lekker de hele dag liggen zonnen, zwemmen en beer pong zitten spelen bij het zwembad. Ondertussen was er een dj aan het draaien (ze draaien hier echt precies dezelfde muziek als in Nederland!) en waren er gratis pizza’s en nachos! Chill! Na het zwembad zijn we gaan koken bij de meiden thuis en toen de rest door ging naar een huisfeest, ben ik lekker een filmpje gaan kijken en vroeg gaan slapen. Toch best vermoeiend al die nieuwe indrukken!

Zondag werd t tijd om nieuwe kleren aan te schaffen, want ik had echt te weinig zomerkleren! We zijn naar een van de malls van Tallahassee gegaan, qua grootte viel het behoorlij tegen, maarja, Tallahassee is ook een kleine stad. Daar heb ik even wat shorts aangeschaft en wat sportschoenen! ’s Avonds was het de laatste avond van de Seminole Sensation Week. Op de campus stonden overal standjes met eten en hier ben ik ook een fiets gaan lenen! Ik leen nu voor 25 dollar (= €17.50) 4 maanden een fiets van de universiteit, goedkoop!! Daarna ben ik maar vroeg mijn bed in gedoken, want maandag beginnen mijn lessen al vroeg!

Ondertussen is het hier alweer woensdagavond, maar ik vind het wel even mooi voor nu:P. Ik zal jullie snel een update geven over mijn eerste collegeweek!!

Tot nu toe is Amerika vet, maar wennen vind ik nog lastig. Ik heb nog vaak heimwee en voel me soms een beetje neerslachtig. Maar ik moet gewoon nog mijn plekje vinden! Zolang ik bezig ben heb ik het naar mijn zin en komt het allemaal wel goed!

Laat snel van me horen!!

Heel veel liefs,
El

p.s. Foto's komen snel! Ga vrijdag een nieuwe camera halen bij Wallmart! (oude is stuk)

  • 01 September 2011 - 07:52

    Hanna:

    Aaaah dit klinkt allemaal zo cool! Nog fftjes en dan ben je gewend en wil je niks anders :) Zet hem op meid!

  • 01 September 2011 - 08:17

    Krish En Linda:

    Ellebel! Je reisverslag houdt ons op deze vroege college-ochtend wakker en we zijn er helemaal vrolijk van geworden. Blij te horen dat er zoveel leuke dingen te doen zijn, liever vermoeiende volle dagen dan binnenzitten.

    mocht je nou wel beer pongen met bier vragen wij ons af? we kunnen ons niet voorstellen dat ella zoiets illegaals zou doen ;) wat we ons ook afvragen, hoe kunnen die chickies in hemels naam hoerig dansen zonder alcohol? dat kan lilith niet eens! :P

    Dat is Linda's mening. Ik denk dat ik in elke situatie wel hoerig kan dansen.

    karissie is een kleuter en een hoer en hoort de ironie niet in mijn zinnetje, jij wel waarschijnlijk :)

    Ja El, hoor dat zinnetje!

  • 01 September 2011 - 08:19

    Krish En Linda:

    Trouwens, het is wel normaal dat je je toch een beetje neerslachtig voelt. Het is superveel verandering in één keer en je mist natuurlijk een stel fantastische wijven hier. En Kees.
    Maak je er niet druk om, gaat vanzelf wel over als je er langer bent en lekker druk bezig bent! Mocht je je toch kut voelen, blader je boekje door en voel de liefde!

    Kusjes

  • 01 September 2011 - 11:35

    Klarien:

    Ohh zon, gratis eten en nieuwe ervaringen. Jalouss ;)!! Ondanks de heimwee - geniet ervan zolang het kan! Veel plezier! XX Klarien

  • 01 September 2011 - 12:05

    Rianne:

    Wat leuk dat meerdere mensen je ellebel noemen; tip: ellebellie;)

    Maar klinkt allemaal ontzettend tof en ook zeer relax! Hoezo is alles daar gratis trouwens?! Zou ik maar van genieten. En qua alcohol moet je maar de huisfeestjes opzoeken lijkt me:P
    En ik snap dat je mij natuurlijk heel erg mist maar dat gaat ook vast wel over! Gewoon lekker veel leuke dingen doen en als je in je eentje ergens bent gewoon kijken naar de mooie dingen om je heen, de lekkere warme zon en genieten van het ontspannen gevoel. Dat helpt echt tegen heimwee hoor! nou, blijf maar leuke verhaaltjes schrijven, vind ik leuk:) en ik heb m'n microfoontje gevonden dus zal je straks even toevoegen op skype;) xx

  • 08 September 2011 - 08:05

    Josien:

    Hey el,
    volgens mij is mijn berichtje op je andere verslagje niet echt doorgekomen, maar ik heb hem gelezen hoor. Wat kut al dat gedoe! Gelukkig maar dat je die meiden had en alles is goedgekomen:)

    En wat klinkt het vet zeg! Echt zoals je verwacht van Amerika, haha! Logisch dat je 's avonds moe bent en nog moet wennen, maar dat is over voor je er erg in hebt;)
    Ik ben erg benieuwd naar je komende verhalen, lijkt me echt heel tof wat je daar allemaal doet en gaat doen!
    Heel veel plezier en geniet er lekker van!
    Liefs

  • 18 September 2011 - 13:08

    Antoinette:

    Hoi Ella,

    Wat een geweldige onderneming.Stoer hoor. Kleine meisjes worden groot en doen gigantisch meer ervaringen op dan wij, alhoewel vincent dat wel gedaan heeft in zijn studententijd.\Dat je veel impressies opdoet is duidelijk. Leer en geniet ervan.Natuurlijk is het even wennen, maar o jee, voor je het weet ben je alweer thuis.
    Lieve groet Antoinette.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Tallahassee

Ella

Momenteel woon ik in Tallahasse: 3000 South Adams Street. Ik ga 4 maanden studeren aan de Florida State University! Maar ik ga vooral ook lekker veel van Florida zien!:D

Actief sinds 25 Aug. 2011
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 7016

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2011 - 24 December 2011

Studeren in Tallahassee

Landen bezocht: