Twee weekendjes weg! - Reisverslag uit Tallahassee, Verenigde Staten van Ella Bentum - WaarBenJij.nu Twee weekendjes weg! - Reisverslag uit Tallahassee, Verenigde Staten van Ella Bentum - WaarBenJij.nu

Twee weekendjes weg!

Door: ellavanbentum

Blijf op de hoogte en volg Ella

12 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Tallahassee

Hey lieve allemaal!

Pfoe, wat ben ik toch slecht in mijn waarbenjij.nu bijhouden zeg, sorry mensen! Ik loop zo erg achter dat het uitstelgedrag alleen maar toenam. Maar ik ga me maar weer eens aan een inhaalslag wagen!
En dan wil ik beginnen met twee hele leuke weekenden! Bereid je voor, want dit wordt een lang verhaal! Haha.

DISNEY WORLD:

Al weer heel wat weekjes geleden (17-19 september) was de aller belangrijkste football game van FSU. Als we die zouden winnen zouden we op de eerste plaats staan! Iedereen had het er al weken over: de wedstrijd die je echt niet kon missen, het zou echt gekkenhuis worden! Maar aangezien de kaartjes binnen 15 minuten al uitverkocht waren (!), konden Amy en ik geen kaartje meer bemachtigen. En in plaats van dat weekend thuis zitten te mokken, besloten we dat we er dan maar een heel mooi weekend van moesten gaan maken, oftewel: DISNEY WORLD!!!

Vrijdagmiddag vertrokken we om 14:00 met de bus naar Orlando: een busrit van 6 uur! Eenmaal in Orlando werden we gedropt bij een service center langs de snelweg, leuk.. (de bus rijdt helemaal naar Miami en stopt maar op een paar plekken). We belden een taxi, maar die had een beetje moeite met begrijpen waar we waren. Ondertussen kwam er een ontzettend Amerikaanse vrouw geschokt op ons aflopen: “Oh my god you girls, did they just drop you here? Two young girls, they just can’t do that! Are you serious?!”. Ze bleef nog steeds geschokt, ook nadat we haar uitlegden dat dit de bedoeling was en dat we een taxi aan het bellen was. De vrouw, Angel, vertelde dat ze al zeven uur op weg was naar een Hotel in Orlando, maar ze had tijd over voordat ze haar vriendinnen zou ontmoeten, dus als we richting haar hotel gingen kon ze ons wel afzetten zei ze. Nadat bij ons alle ‘niet met vreemde mensen meegaan’-bellen begonnnen te rinkelen, besloten we na overleg dat we haar vertrouwden. Ze was al ontzettend persoonlijke dingen aan het vertellen, had een hele dure auto, Gucci bril en we hadden er gewoon een goed gevoel bij. (en de taxi kon ons niet vinden, dus we zaten al een tijdje). Het was echt een hilarische ervaring. In de auto begon ze meteen te vertellen dat ze in een scheiding lag met haar man, waarmee ze sinds haar 13e al mee samen was, en dat ze dat nog niet aan haar vier kinderen wilden vertellen. Ze was ontzettend geinteresseerd en toen we haar geld wilden geven omdat het toch best een stukje rijden was, wilde ze daar helemaal niets van weten! Als ik eraan terug denk had het behoorlijk gevaarlijk kunnen zijn, maar het was erg gezellig en heeft ons toch zeker zo’n 50 dollar gescheeld!

Nadat we om 20:00 onze spullen in het mooie en ook nog eens goedkope hotel hadden gedropt, vertrokken we naar Downtown Disney, wat maar een paar minuutjes lopen was. Downtown Disney is een boulevard aan een meer met restaurantjes en winkels voor alle mensen die in de hotels slapen, en alles was natuurlijk in de Disney-sfeer. Toen we naar binnen liepen struikelden we al meteen over tig kleine kindjes en vlogen de Disney liedjes ons al om de oren, haha! Na een hapje eten en een beetje lekker rondslenteren zijn we maar vroeg het bed ingedoken, want we waren toch wel uitgeput van de reis en de wekker stond vroeg!

Op zaterdag vertrokken we al rond half 10 richting Disney World. Disney World bestaat uit een aantal verschillende parken: Magic Kingdom, Epcott, Animal Kingdom, Hollywood studios en twee waterparken: Typhoon Lagoon en Blizzard Beach. Amy en ik besloten om naar Magic Kingdom gegaan. Dat park is het meest gericht op alle sprookjes, daar vind je alle personages en heb je verschillende parades. Dat leek ons toch wel de ultieme Disney ervaring! En het was echt geweldig! Als je naar binnen loopt kom je gelijk in een soort winkelstraat terecht met allemaal schattige Disney winkeltjes, snoepwinkels en restaurantjes. En aan het eind van die straat staat het ontzettend mooie Disney kasteel! Het park is echt tot in de puntjes verzorgd, er staat zelfs Disney op de tegeltjes! Er zijn een aantal verschillende delen, zoals adventure land, tomorrow land en Fantasyland. Het was behoorlijk druk voor een normale zaterdag, maar gelukkig viel het ontzettend mee en waren de rijen helemaal niet lang! Het was toch wel een beetje een nostalgische dag hoor! Amy en ik waren (zijn) allebei enorme Disney fans toen we kleine kindjes waren en het park herinnerde me er aan dat Disney echt heel erg bij mijn kindertijd hoorde (op een regenachtige dag werden meteen de films tevoorschijn gehaald!). Wij liepen vroeger allebei rond in prinsessenjurkjes en daar zag je in het park ook heel wat exemplaren van! Je zag ontelbare meisjes in sneeuwitje, assepoester, doornroosje of ariel-jurkjes, zo schattig!
Naast de vele attracties waren er nog een aantal parades, heel leuk! En de avond werd afgesloten met spectaculair vuurwerk, een mooi einde van een hele mooie dag!

Op zondag besloten we naar een waterpark te gaan, het was ontzettend mooi weer en het was toch een stuk goedkopen dan zo’n Disney park (waar je 90 dollar voor neer legt!). Dus we vertrokken al vroeg in de ochtend richting waterpark Typhoon Lagoon! Dat was echt een ontzettend mooi park zeg! Het doet je denken aan een tropisch eiland, met heel veel palmbomen, strand, een heel groot golfslagbad en heel veel glijbanen! Jammer genoeg regende het van 14:00 tot 15:00 pijpestelen.. In eerste instantie was dat niet erg, we waren toch al nat en het was nog steeds warm. Maar toen het onweer begon gingen de glijbanen dicht en hebben we een uur moeten schuilen (en toen werd t wel een stukje kouder!). Na een uur verscheen de zon weer en konden we nog een paar glijbanen inspringen en toen moesten we toch echt richting de bus! Ondanks de regen een ontzettend leuke dag!

De reis richting de bus was nog leuk.. Wat is het toch met mij en reizen? Het kan ook nooit goed gaan! Het hotel had een taxi voor ons gebeld. De lokatie waar de bus ons op zou pikken was nogal raar, daarom hadden we in het hotel al gevraagd of zij wisten waar het precies was. Ze begrepen wat we bedoelde en legden dat uit aan onze taxichauffeur, jammer genoeg was hij ontzettend koppig en niet echt snugger.. De lokatie was een service center langs de snelweg, bij een turnpike. En omdat het naast de snelweg lag had het niet echt een adres (al hadden we behoorlijk wat informatie!). De taxi chauffeur bleef maar zeuren om het adres, want hij snapte er geen bal van. Hij was ons lekker de les aan het lezen en bleef ons vertellen dat we de volgende keer echt een adres moesten hebben (we hadden alles wat we konden vinden, grrr!), terwijl wij dachten ‘Hou nou gewoon je kop en probeer met ons uit te vinden waar we heen moeten’. Meneer scheen ook maar niet te begrijpen dat een kantoor dicht is op zondagavond en we dus niemand konden bellen en ook begreep hij niet dat de bus zou vertrekken als we er niet stonden. Nadat we al een half uur aan het rondrijden waren (en ik ongeveer al 4 keer had voorgesteld om te doen wat die mensen in het hotel zeiden, maar meneer wist het veeeel beter) stopten we langs de weg en ben ik uit pure frustratie een restaurant ingerend, op zoek naar iemand die ons kon helpen. Gelukkig vond ik een buschauffeur die heel verbaasd was dat de taxichauffeur het niet begreep en hij vertelde ons precies hetzelfde als de mensen in het hotel. We zaten ondertussen enorm in de stress, aangezien de bus al over 20 minuten zou vertrekken en de buschauffeur zei dat het een half uur rijden was. Maar nadat de taxi chauffeur nog een keer verkeerd reed, renden we 2 minuten voor vertrektijd het goede terrein op! Pfoe! En wat bleek.. de bus was 45 minuten te laat, maar dat kon ons door de opluchting niet meer schelen.
Ondanks het vervelende einde was het echt een geweldig weekend met een heel sterk ‘ik wil terug!’-gevoel!

JACKSONVILLE

Een weekend later stond er nog een leuk weekend voor de deur! Caroline, een vriendin uit 1 van mijn lessen, ging naar haar ouders in Jacksonville en vroeg of ik zit had om mee te gaan! Dan konden we lekker naar het strand, zou ze me de omgeving laten zien en zou ik een typische Southern family meemaken. Daar kon ik natuurlijk geen nee tegen zeggen en dit was voor mij de eerste ervaring met wat ze hier de ‘Southern hospitality’ noemen!

Vrijdag vertrokken we al om een uurtje of 10 met de auto richting Jacksonville, een rit van een kleine 3 uur. Toen we daar aankwamen hebben we even door het centrum rondgereden. Jacksonville is heel groot, maar vooral omdat het heel erg uitgestrekt is (toen we in de auto zaten liet Caroline me weten wanneer we Jacksonville in reden, de volgende 10 minuten was er echter helemaal niets te zien behalve bomen en grasvelden!). Het centrum deed me echter wel meer denken aan steden zoals ik ze ken (in tegenstelling tot Tallahassee). Na een beetje rondrijden gingen we even Caroline’s moeder (Connie) gedag zeggen op haar werk. Ze geeft onderwijs aan blinden en liet even het bedrijf en haar collega’s zien, dat ging gepaard met 10 keer ‘Hi! Look this is my daughter and this is her friend Ella. She’s from Holland, isn’t that cool?!’, heel grappig. Haar moeder is echt heel lief en heeft zo’n heerlijk zuidelijk accent; “How y’all doing?” (ben heel erg hard aan mijn eigen Southern accent aan het werken, dat wil ik ook kunnen!:P). Vervolgens gingen we richting hun huis. Ze wonen in een heel klein dorp net buiten de stad. Ze hebben een mooi groot wit huis met een veranda en heel veel gras er omheen en een lieve grote hond (zo’n hond die op een beer lijkt:P). En om het huis heen zie je alleen maar weilanden, bomen en af en toe een boerderij, oftewel een gevoel alsof je in de middle of nowhere verkeerd. ‘s avonds namen Caroline, 2 vriendinnen en haar moeder me mee naar een restaurant om me kennis te laten maken met typisch Southern Food! Heel grappig, ze frituren echt werkelijk alles hier! Bij het eten werd ik verplicht om wat dingen te proberen haha: ‘fried green tomatoes’ en ‘fried gator’. Jawel mensen, ik heb gefrituurde alligator gegeten, en t was nog best prima ook!:P. Daarna gingen we een nachtelijke strandwandeling maken en gingen we ijs halen in een heel schattig straatje langs het water. Toen we weer terug waren vonden we het tijd voor een filmje: Brides maids! (echt hilarisch!)

Zaterdag was besloten we om naar Caroline’s favoriete strand te gaan. Dat was echt zo mooi! Je rijdt gewoon met je auto het strand op en gaat vervolgens met je handdoek ernaast liggen (kun je je spullen veilig in de auto leggen!). Na die strandervaring wil ik meer strand! (helaas is het best een stukje rijden vanuit Tallahassee). ‘s middags gingen we met haar ouders naar een ‘Low country boil’ om me nog meer typisch zuidelijk eten te laten proeven. Dat doen ze hier vaak met verjaardagen: mensen nemen eten mee en ter plekke wordt er heel veel sea food gekookt (overigens de eerste keer dat ik meemaakte date er iets gekookt werd in plaats van gefrituurd, haha). Dat was heel erg lekker! Er waren veel garnalen en een soort paella. Op de terugweg deden we nog even een starbucks aan en eenmaal thuis hadden keken we nog even een film voordat we het bed in doken.

Zondagochtend ging ik met Caroline en haar ouders mee naar de kerk. Ze zijn Baptists en tijdens de dienst besefte ik me dat ik in mn leven eigenlijk alleen nog maar katholieke diensten had meegemaakt! (had ik nog nooit bij nagedacht!). Het was een mooie dienst met heel veel muziek en wel leuk om mee te maken. Na de dienst gingen we naar een restaurantje dat bij een African American church hoorde, daar konden we namelijk het beste ‘Soul food’ vinden! En dat was heerlijk! Kip met rijst, cornbread en natuurlijk moest ik ook nog even de pumpkin pie van ze proberen (volgens mij probeerden ze me vet te mesten:P). We zouden ‘s middags al terug gaan rijden, maar er was storm op komst, waardoor we besloten om toch nog maar even daar te blijven. En storm it was! De lucht was echt donkerblauw, het waaide en regende keihard en ik denk niet dat ik ooit zulke harde donder en zulke felle lichtflitsen heb gezien (we zaten er middenin!). Nadat we hadden gekookt zijn we uiteindelijk toch terug gaan rijden. De storm was ons al voorbij, maar tijdens de hele terugweg kon ik links nog hele mooie bliksemschichten zien! Wederom een ontzettend leuk weekend en een hele mooie ervaring. (en ik moet nog terug komen van haar ouders, want ik moest absoluut nog een paar plekken zien!)

Voor de rest gaat het prima met me. Doordeweeks ben ik hard aan het studeren en sport ik veel. Het is toch wel hard studeren hier hoor! (veel papers en toetsen) En in de weekenden ga ik veel om met de nederlandse meiden (Amy en Yvette) en hun huisgenote Michelle. We zijn een aantal keer uitgeweest en zijn naar een paar huisfeestjes geweest!
Mijn eerste toetsen heb ik ook al gehad, allemaal gehaald! Ze waren niet zo makkelijk als ik aanvankelijk dacht, maar ze waren prima te doen.

En over een paar dagen ga ik weer een weekend weg: ik ga een weekend kano'en in de Everglades en daar heb ik echt ontzettend veel zin in!

Maar ik ga er maar weer een einde aan breien, want volgens mij heb ik jullie alweer genoeg laten schrikken met de lengte van mijn verslag!


Heel veel liefs en ik mis jullie!
Liefs, El

p.s. Morgen komt mijn fototoestel eindelijk aan! Dan zal ik snel wat foto's gaan plaatsen! (waarsch op facebook)

  • 12 Oktober 2011 - 19:36

    Rianne:

    Leuk verhaal ellebel! Volgens mij vermaak je je wel daar! iig leuk dat je nu een beetje beter uitstapjes kunt vinden enzo.

    Disney lijkt me echt een super vette ervaring, alleen wel bizar duur zeg! sliep je ook in zo'n disney-hotel?
    maar ook leuk dat je je even goed tussen de locals hebt gemengd bij die familie. Hoe smaakt pumpkin-pie eigenlijk? Heb ik me altijd al afgevraagd:S

    Bizar dat ze alles frituren daar trouwens, is dat ook zo in Thalahassee? En niks mis met lange verhalen hoor! Van mij mogen ze altijd nog langer! kano-se! x

  • 13 Oktober 2011 - 14:26

    El:

    Hi sis!

    thanks!
    nee sliep niet in n Disney-hotel, dat is echt duur! We hadden een hotel in de buurt (voor 40 dollar per nacht, dus best prima) en er reden gratis shuttles naar de parken! Heel handig dus!

    En in Tallahassee frituren ze ook veel hoor (je krijgt werkelijk overal frietjes bij:P). Kon in dat restaurant ook nog fried pickles krijgen, maar dat werd iets teveel:P (was wel echt iets voor mij geweest, haha)
    En ik kan echt niet beschrijven hoe pumpkin pie smaakt, een beetje zoet. Vond t lekker!

    Alles al geregeld voor Buenos Aires ondertussen?

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Tallahassee

Ella

Momenteel woon ik in Tallahasse: 3000 South Adams Street. Ik ga 4 maanden studeren aan de Florida State University! Maar ik ga vooral ook lekker veel van Florida zien!:D

Actief sinds 25 Aug. 2011
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 7009

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2011 - 24 December 2011

Studeren in Tallahassee

Landen bezocht: